TPK
TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU
800 137 200
Jeden, bezpłatny numer dla całej Polski*
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:
-
poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
-
od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
-
w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:
-
nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
-
nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
-
gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę
-
pielęgniarki/położnej
-
lekarską.
w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
-
poradę medyczną
-
e–receptę
-
e–skierowanie
-
e–zwolnienie.
Porady są udzielane w czterech językach:
-
polskim
-
angielskim
-
rosyjskim
-
ukraińskim.
Skorzystaj z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego
Wideorozmowa z tłumaczem języka migowego
Zródło: https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/