POLITYKA JAKOŚCI
Nadrzędnym celem jest dobro Pacjenta, dlatego naszym priorytetem jest świadczenie specjalistycznych usług medycznych na najwyższym poziomie, zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi i oczekiwaniami Pacjentów. Pragniemy zapewnić im, a także personelowi ZOZ w Szczytnie, przyjazne i bezpieczne warunki udzielania świadczeń medycznych i wykonywania pracy.
Politykę jakości realizujemy poprzez:
- utrzymanie i doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015;
- otoczenie pacjenta i jego rodziny fachową i troskliwą opieką;
- stałe doskonalenie jakości usług i realizowanych świadczeń;
- wprowadzenie przyjaznej i bezpiecznej atmosfery i warunków, w jakich realizowane są świadczenia poprzez profesjonalne zarządzanie ZOZ w Szczytnie
- wysoką etykę zawodową i odpowiedzialność personelu placówki;
-
profesjonalne i pełne zaangażowanie wszystkich pracowników w realizowanie oczekiwań pacjentów, jak również w rozwój i doskonalenie oferty placówki poprzez podnoszenie kwalifikacji personelu, doskonalenie działań organizacyjnych
i technicznych dla poprawy funkcjonowania.
Dyrekcja ZOZ w Szczytnie zobowiązuje się do:
- nieustannego tworzenia odpowiednich warunków materialnych, organizacyjnych i personalnych do realizacji powyższej Polityki Jakości i prawidłowego funkcjonowania i doskonalenia SZJ, zobowiązuje się również do spełnienia wszelkich zastosowanych wymagań
- wspierania wszelkich prac zmierzających do doskonalenia świadczonych usług oraz dążenie do realizacji oczekiwań stawianych przez naszych pacjentów;
- popierania dokształcania i podnoszenia kwalifikacji personelu.
Dyrekcja ZOZ w Szczytnie gwarantuje, że treść Polityki Jakości jest znana wszystkim pracownikom, a założenia Systemu Zarządzania Jakością są przez nich w pełni respektowane.
Szczytno, dnia 16.10.2017. Dyrektor
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług oraz realizację polityki jakości i polityki środowiskowej, Zespół Opieki Zdrowotnej w Szczytnie opracował, wdrożył i zamierza doskonalić Zintegrowany System Zarządzania zgodny z międzynarodowymi normami ISO 9001:2009 oraz ISO 14001:2005.
Zobowiązujemy się do spełniania wymagań ustawodawstwa i przepisów prawnych dotyczących naszej działalności w taki sposób, aby zminimalizować szkodliwe działanie na środowisko naturalne oraz chcemy stale podnosić jakość usług.
Powyższe zadania polityki zamierzamy realizować poprzez następujące cele:
- zaspakajanie oczekiwań naszych pacjentów na drodze ciągłej poprawy jakości świadczonych usług medycznych,
-
doskonalenie umiejętności i kwalifikacji wszystkich pracowników
w zakresie podnoszenia jakości usług, -
stałe podnoszenie konkurencyjności poprzez doskonalenie systemu zarządzania zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2009
i PN-EN ISO 14001:2005. - budowanie silnej organizacji środowiskowej, otwartej na zmiany, innowacje i wyzwania,
- prawidłową segregacją i ograniczanie ilości powstających odpadów,
- podnoszenie świadomości pracowników w zakresie ochrony środowiska,
- zmniejszenia ryzyka wystąpienia awarii środowiskowych przez stały monitoring maszyn urządzeń oraz infrastruktury.
Dyrekcja zapewnia środki niezbędne do realizacji niniejszej polityki oraz deklaruje pełne zaangażowanie własne i całego personelu w utrzymanie zintegrowanego systemu zarządzania jakością i jego stałe doskonalenie dla zapewnienia Pacjentom opieki oraz coraz lepszych warunków leczenia.
Wszystkich pracowników Zespołu Opieki zdrowotnej w Szczytnie czynię odpowiedzialnymi za realizację niniejszej Polityki w odniesieniu do ich stanowisk pracy i zobowiązuje do wykazywania inicjatywy w zakresie doskonalenia procesów i usług.
Zapewniamy, że przedstawiona Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania jest zrozumiana i przestrzegana przez pracowników naszego Zakładu oraz osoby i firmy współpracujące.